מפגשים פרטניים של שיחה עם גוף

אנחנו חיים וחיות בתוך גוף. על הגוף הזה ניתן להגיד כל מני דברים, בשפות מקצועיות שונות: אפשר לדבר על האנטומיה והפיזיולוגיה; על האלמנטים והאיכויות; על הרגשות, הזכרונות והדפוסים האצורים ברקמות...
אבל הוא תמיד יותר ממה שידוע לנו.

מבחינות מסוימות הגוף שלנו מוגדר, אבל הוא גם מצוי בהשתנות מתמדת. יש בו תבונה אינדיבידואלית שגם מחוברת לסביבה. הוא "מחליף חומרים", פיזיים ואחרים.
למעשה, הגוף הוא חלק מעושר אינסופי.
כדי ללמוד מתוך העושר הזה, "בגוף ראשון", אנחנו צריכות לגשת לא רק עם ניסיון וידע אלא גם בענווה; מגיע הרגע בו אנחנו נדרשות להשיל מבקיאותנו, לשתוק קצת ולהקשיב. 

מתי בפעם האחרונה ניהלת עם הגוף שלך שיחה סקרנית ומכבדת?
בשנים הראשונות בהן טיפלתי במגע, היו מטופלים שאמרו לי : "זה מרגיש כאילו את מדברת עם הכתף/הגב/... שלי". והם צדקו. באמת דיברתי עם הגוף. היו לי שיחות שלמות, לפעמים קוהרנטיות ולפעמים מופשטות לגמרי, עם איברים, רקמות (מילה שאני אוהבת במיוחד), תפקודים פיזיולוגיים... מדי פעם אפילו היו נפלטות לי הברות או מילים. זה הצחיק את המטופלים והמטופלות שלי, אבל בהמשך הן החלו להצטרף לשיחה הזו באופן פעיל יותר.

ראשונה נכנסה תנועה – המטופל.ת הוזמנה לזוז בעקבות הכיוונים שהתווה הגוף. מרבית המפגשים עברו ממיטת הטיפולים אל הרצפה. בהמשך, לפעמים, הצטרפו גם מילים שנבעו מגוף המטופלים עצמם. וכל אלה נשזרו אל הדבר הזה שאני מציעה. ניתן לקרוא לו גם טיפול, אבל אלה קודם-כל מפגשי "שיחה עם הגוף" דרך תנועה, מגע, לעתים גם במילים.

בדרך-כלל המפגשים מתחילים מנקודה מסויימת של קושי, שאלה או סקרנות, כגון: רצון להקל על כאב או על תופעה מטרידה אחרת, שינויים בתפקוד (עיכול, נשימה...), תהייה לגבי אופן יציבה, מגבלה או דפוס תנועתיים, חקירה יצירתית...
מתחת לכך יש, לרוב, רצון פשוט למפגש אחר עם הישות שאנחנו מכנים ומכנות "הגוף שלי".
מהרצון הזה מגיח השלב הבא : עשויים להיות מגע עדין ו/או חזק, תנועה כזו וגם אחרת, שיחה התמקדותית...
כיוון שהדברים נובעים מההקשבה לגוף, גם אם יש בהם מידה של מאמץ או אפילו כאב של התרה, הם קורים מתוך עצמם. התנועה מתבקשת באופן טבעי, מובילה הלאה...
ומכאן ההזמנה לנועח.

המפגשים הם פרטניים, בני שעה ורבע ונערכים בלבוש נוח בסטודיו בתל-מונד. במקרה הצורך, ניתן לשלב גם טיפולים על מיטת עיסוי או במים, בבריכה ייעודית. 

אל הגוף שלכם.ן מצטרף גוף הידע שלי, שכולל גם את ניסיוני והסמכותיי המקצועיות כמורה ליוגה, כמטפלת בוואטסו וברפואה איורוודית (עם התמחות בגניקולוגיה), כמלווה תהליכי התמקדות ("פוקוסינג").
מוזמנים ומוזמנות כל מי שרוצה להתחולל בגוף קצת אחרת.

אפשר ורצוי לַנוּעַח

משהו מתחדש מתוכנו